
ANIMAL RESPECT CHALLENGE
EIX D'APRENENTATGE
SOSTENIBILITAT
FOMENTAR EL BENESTAR ANIMAL
Aquest projecte educatiu dóna a conèixer la importància del respecte animal i vol fomentar la implicació dels alumnes dels centres educatius a participar i realitzar propostes innovadores per promoure el benestar animal i donar resposta als següents reptes.
Què pretenim aconseguir?

Prevenir l'abandonament
La problemàtica de l'abandonament d'animals de companyia continua sent un repte significatiu a Espanya, cada any s’abandonen més de 300.000 animals.
Fomentar l'adopció
Volem fomentar les adopcions entre les persones que desitgen tenir cura d’un animal i trobar una família per a tots els peluts.


Promoure el benestar animal
Promoure l'educació sobre el benestar animal des de les escoles, incloent la comprensió de les seves necessitats i límits de l'animal de companyia, evitant la sobreestimulació o el maneig inapropiat.
ELS PROJECTES


EL VIATGE DE L'OWNI
L’OWNI és un gosset molt especial amb qui els infants aprenen a tenir cura per adquirir el valor de la responsabilitat, fomentar la cura compartida i la creació de vincles afectius a través d’una experiència simbòlica de cuidar una mascota de peluix.
L’Owni els acompanyarà durant tot el curs i els ensenyarà la importància de la cura i del respecte pels animals.
Un projecte educatiu destinat a l’etapa d’infantil i al cicle inicial de primària.

"HISTÒRIES AMB POTES I CUA"
"Històries amb potes i cua" és molt més que un concurs de relats creatius, és una experiència d’aprenentatge que connecta escriptura, emocions i valors.
Aquest projecte anima als nens i nenes a imaginar i escriure històries protagonitzades per animals de companyia, treballant així l'expressió escrita i valors com l'empatia.
Un projecte educatiu destinat al cicle superior de primària.

CONCURS DIGITAL ANIMAL
Un concurs que consta de dues modalitats:
El concurs d'influencers de l'Animal Respect, on la participació és lliure i els joves han de publicar vídeos curts per conscienciar a través de les xarxes socials.
I el concurs de l'Animal Respect digital challenge per a centres educatius on els alumnes fan documentals, entrevistes, reportatges... per explicar la problemàtica.
Un projecte educatiu destinat a tots els joves i centres educatius que vulguin participar.